Tuesday, May 6, 2008

Dulu....Kini....

Dulu...mak bapak kita hidup melarat...
Dulu...mak bapak kita dihimpunkan...
Dulu...mak bapak kita diberikan hak...
Dulu...mak bapak kita membina...
membina generasinya yang celik...

Kini...kita telahpun dilahirkan...
Kini...kita telahpun dewasa....
Kini...kita telahpun celik dan cerdik..
Kini...warisan mak bapak kita ditanggung dibahu...
Kini...kita penentu masa depan...
masa depan generasi kita yang seterusnya...
BAGAIMANAKAH MEREKA DI SUATU HARI NANTI???...

11 comments:

kuki said...

aku bukan anak felda tapi aku rasa kalo anak felda x nak jaga felda g duk dalam hutan la

Bani Tanjong said...

Aku selalu bercuti di felda Sg. Koyan. Kehidupan di felda mmg best giler

dik said...

saatkita lupa ibu bapa seibu tahun tuhan akan melupai kita.Renungkanlah

pika said...

berpegang pada :
"kita sedang berhutang dengan generasi akan datang..jelaskan hutang kita pada mereka dengan memastikan negara ini sentiasa dibela..baru la hutang selesai"

dik said...

sesaat kita lupa ibi bapa , seribu tahun tuhan akan melupai kita renungkanlah...

methylred70 said...

tulisan kat gambar atas tu..tak nampak laaa.....

aNTIREPUBLIk said...

mengapa kita perlu bersyukur adanya ibubapa? Tepuk dada tanya akal..

REVOLUSI ORANG MUDA said...

aku jua nak FELDA, kenapa sering anak FELDA disalahkan dan diberikan gambaran yang buruk oleh masyarakat umum.......

sedarlah lah bahawa ANAK FELDA banyak membantu mengimbangi undi pada pilihanraya baru-baru ini.....anak-anak felda tetap berdiri teguh pada pemerintah yang adil, bangsa dan agama nya......

http://revolusiorangmuda.blogspot.com/

Pak Agenda said...

Felda adalah anugerah pemimpin terdahulu kita untuk anak bangsa hingga bila2.

http://pakagenda.blogspot.com/

Pencatatsepi said...

Aku bangga jd anak Felda. Dari keluarga susah di kg, bila pindah ke Felda, hidup kami menjadi senang dan mewah. Ini adalah dari pertolongan Allah dan pengorbanan pemimpin terdahulu. Aku bersyukur dan berterima kasih kpd pemimpin kita. Aku tidak lupa kpd mereka dan ingin balas jasanya utk hari ini dan selamanya.

azrinizam said...

siapa pun kita, perjuangan kita tetap sama, bersama mempertahankan bangsa tidak kira pangkat, darjat, pingat dan asal usul.